Перейти до основного вмісту

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 29 липня 2020 р. № 672
Київ

Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників

{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1391 від 28.12.2021}

Відповідно до частини третьої статті 52 Закону України “Про повну загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, що додається.

2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 2 цієї постанови, який набирає чинності з 1 вересня 2020 року.

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 73




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 липня 2020 р. № 672

ПОЛОЖЕННЯ
про центр професійного розвитку педагогічних працівників

Загальна частина

1. Це Положення визначає правовий статус та основні засади діяльності центру професійного розвитку педагогічних працівників (далі - центр).

2. Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке значення:

1) траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника - персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих;

2) професійна спільнота педагогічних працівників - товариство (об’єднання, група) педагогічних працівників, які об’єднані спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності;

3) документи закладу освіти - документи, що створюються у закладі освіти у процесі його діяльності.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про освіту”“Про повну загальну середню освіту”.

3. У своїй діяльності центр керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”“Про повну загальну середню освіту”, іншими актами законодавства та цим Положенням.

4. Центр утворюється органом місцевого самоврядування (далі - засновник) відповідно до законодавства з урахуванням потреб відповідної територіальної громади. Декілька засновників можуть прийняти спільне рішення про утворення центру та укласти договір про спільну діяльність або засновницький договір у порядку, визначеному законодавством. Сільські, селищні, міські ради можуть утворювати центри, забезпечувати та організовувати їх діяльність відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.

5. Центр є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа. Центр провадить свою діяльність у межах території обслуговування, що визначається його засновником.

6. Засновник розробляє та затверджує установчі документи центру відповідно до вимог законодавства.

Завдання центру

7. Основними завданнями центру є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування.

8. Центр відповідно до покладених на нього завдань:

1) узагальнює та поширює інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників;

2) координує діяльність професійних спільнот педагогічних працівників;

3) формує та оприлюднює на власному веб-сайті бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації (веб-ресурси), необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників;

4) забезпечує надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;

5) організовує та проводить консультування педагогічних працівників, зокрема з питань:

планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку;

проведення супервізії;

розроблення документів закладу освіти;

особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;

впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.

Центри не можуть виконувати завдання, не передбачені цим Положенням та іншими актами законодавства.

Управління та кадрове забезпечення центру

9. Безпосереднє керівництво діяльністю центру здійснює його директор, який призначається на посаду засновником за результатами конкурсу та звільняється ним з посади.

10. Директор центру:

1) розробляє стратегію розвитку центру та подає на затвердження засновнику;

2) затверджує план діяльності центру та організовує його роботу відповідно до стратегії розвитку центру, подає засновнику пропозиції щодо штатного розпису та кошторису центру;

3) призначає на посаду працівників центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників центру, заохочує працівників центру і накладає на них дисциплінарні стягнення;

4) залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань центру шляхом укладення з ними цивільно-правових договорів відповідно до своєї компетенції;

5) створює належні умови для ефективної роботи працівників центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня;

6) видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;

7) використовує в установленому засновником порядку майно центру та його кошти, укладає цивільно-правові договори;

8) забезпечує ефективність використання майна центру;

9) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності центру;

10) діє від імені центру без довіреності;

11) може вносити засновнику центру пропозиції щодо вдосконалення діяльності центру;

12) подає засновнику центру річний звіт про виконання стратегії розвитку центру.

Обов’язки директора та інших працівників центру визначаються законодавством, їх посадовими інструкціями.

11. Штатний розпис центру затверджує його засновник відповідно до законодавства. Штатний розпис передбачає посади консультанта, психолога, бухгалтера, працівників, які виконують функції з обслуговування. Кількість посад консультантів, психологів, бухгалтерів, а також найменування та кількість посад працівників, які виконують функції з обслуговування, визначаються засновником центру. За рішенням засновника до штатного розпису центру можуть вводитися додаткові посади за рахунок спеціального фонду.

12. На посади директора, інших педагогічних працівників центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та які пройшли конкурсний відбір і визнані переможцями конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником центру.

Фінансування та контроль за діяльністю центру

13. Фінансування центру здійснюється його засновником відповідно до законодавства.

14. Матеріально-технічну базу центру складає майно, вартість якого відображена у балансі. Майно, закріплене за центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилучене, крім випадків, визначених законодавством.

15. Фінансово-господарська діяльність центру провадиться відповідно до законодавства. Джерелами фінансування центру є кошти засновника та інші джерела, не заборонені законодавством.

Центр може надавати платні освітні та інші послуги у порядку, визначеному законодавством (крім послуг, що надаються центром для виконання завдань, визначених цим Положенням та іншими актами законодавства).

16. Контроль за дотриманням центром вимог законодавства, зокрема цього Положення, здійснюють засновник центру та відповідні органи управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 липня 2020 р. № 672

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

1. Розділ V додатка до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 16, с. 73; 2001 р., № 13, ст. 550; 2019 р., № 65, ст. 2234), викласти в такій редакції:

“V. Центри професійного розвитку педагогічних працівників

“Директор, консультант, психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників

42”.

2. У переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963 (Офіційний вісник України, 2000 р., № 24, ст. 1015; 2018 р., № 68, ст. 2284), абзац перший розділу “Посади педагогічних працівників” після слів “ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти” доповнити словами “, директор, консультант, психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників”.

3. Підрозділ 2 розділу I додатка 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699, № 52, ст. 2389; 2005 р., № 40, ст. 2544; 2017 р., № 1, ст. 6; 2018 р., № 68, ст. 2284) після позиції

“Керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру

15”

доповнити такими позиціями:

“Директор центру професійного розвитку педагогічних працівників

15

Консультант, психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників

14”.

{Пункт 4 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1391 від 28.12.2021}

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

“Оновлений “Захист України” формуватиме в дітей оборонну свідомість” – усе, що треба знати про зміни у викладанні курсу та підготовку вчителів

З вересня 2024 року учні 10–11–х класів вивчатимуть “Захист України” зовсім по-іншому. Уроки будуть не раз на тиждень, а раз на місяць у форматі тренінгів упродовж цілого дня. Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу, а також розумітимуть, чим кожен і кожна може бути корисним/корисною в захисті країни. Навчання відбуватиметься в   міжшкільних осередках , які будуть оснащені сучасним обладнанням. У Міністерстві освіти і науки вже розробили й затвердили   нову навчальну програму “Захисту України” , яка описує оновлений зміст та ідею курсу, а за літо   планують навчити вчителів. Редакція “НУШ” поспілкувалася з міністром освіти і науки України   Оксеном Лісовим  та народною депутаткою і співавторкою програми   Інною Совсун   про основні зміни в курсі “Захист України”, зокрема: чим зумовлена поява нової програми; які теми вивчатимуть учні; скільки буде міжшкільних осередків; як готують вчителів до викладання оновл...

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників

  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/6887-22 від 22 червня 2022 року Керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних (військових) адміністрацій Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників Шановні колеги! Введення в Україні воєнного стану позначилося на освітній галузі, зокрема дошкільній. Чимало закладів дошкільної освіти (далі — ЗДО) відновили діяльність і почали працювати у звичному режимі. Є заклади, які працюють дистанційно, приймають тимчасово переміщених осіб тощо. У зв’язку з воєнним часом з урахуванням міграції населення виникають побоювання щодо скорочення мережі закладів (груп) та скорочень чисельності персоналу. З урахуванням статей 19, 37—39  Закону України «Про дошкільну освіту» , просимо забезпечити реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, сприяти збереженню та розвитку мережі ЗДО (груп) всіх типів та форм власності відповідно до потреб нас...