Перейти до основного вмісту

 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 466 від 20 травня 2022 року

Про деякі питання видачі документів
про загальну середню освіту в умовах
воєнного стану в Україні

Відповідно до частини третьої статті 571 Закону України «Про освіту», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, Указу Президента України від 14 березня 2022 року № 1333/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, Указу Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженого Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ, пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), Порядку замовлення документів про базову середню освіту та повну загальну середню освіту, видачі та обліку їх карток, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10 грудня 2003 року № 811 (із змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 лютого 2004 року за № 201/8800, з метою забезпечення видачі документів про загальну середню освіту випускникам шкіл в умовах воєнного стану в Україні НАКАЗУЮ:

1. Керівникам органів управління у сфері освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій:

  • забезпечити видачу випускникам документів про загальну середню освіту та додатків до них з урахуванням особливостей, визначених цим наказом;
  • взяти під особистий контроль питання видачі документів про загальну середню освіту та додатків до них випускникам закладів загальної середньої освіти (далі - заклади освіти).

2. Органам управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівникам закладів загальної середньої освіти до 30 травня 2022 року надати інформацію до органів управління у сфері освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій про заклади освіти в яких неможливо організувати видачу документів про загальну середню освіту та додатків до них; визначити поточне місце проживання (перебування) випускників (в Україні або за кордоном).

3. Департаментам (управлінням) освіти і науки Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Харківської та Херсонської обласних державних адміністрацій:

1) визначити заклади освіти, уповноважені організовувати видачу документів про загальну середню освіту та заповнення додатків до них випускникам закладів освіти, в яких неможливо організувати їх видачу, та поінформувати про їх перелік органи управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, заклади освіти та випускників;

2) при видачі документа про загальну середню освіту та додатку до нього іншим закладом освіти керуватися Методичними рекомендаціями щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 290;

3) організувати видачу документів про загальну середню освіту та додатків до них випускників, які тимчасово проживають (перебувають) в інших регіонах України, одному з батьків, інших законних представників або іншим особам за довіреністю, посвідченою нотаріально або керівником установи, підприємства, організації, органу місцевого самоврядування.

4. Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти (Єресько О.) за сприянням відповідного структурного підрозділу Міністерства закордонних справ України до 15 червня 2022 року розробити Порядок міжвідомчої взаємодії з питань вручення здобувачам освіти, які перебувають за межами України, документів про базову та повну загальну середню освіту, виданих в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні, та подати його на затвердження в установленому порядку.

5. Органам управління у сфері освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій сприяти органам управління у сфері освіти Донецької, Луганської та Херсонської обласних державних адміністрацій в організації видачі документів про освіту випускникам закладів освіти та їх зберіганні.

6. Встановити, що невидані документи про освіту випускникам закладів освіти зберігаються у відповідних закладах освіти упродовж дії воєнного стану та протягом року після його завершення, після чого повертаються до Державного підприємства «Інфоресурс».

7. Органам управління у сфері освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій довести цей наказ до відома органів управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівників закладів загальної середньої освіти.

8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Рогову В.

                                       Міністр                                        Сергій Шкарлет

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

“Оновлений “Захист України” формуватиме в дітей оборонну свідомість” – усе, що треба знати про зміни у викладанні курсу та підготовку вчителів

З вересня 2024 року учні 10–11–х класів вивчатимуть “Захист України” зовсім по-іншому. Уроки будуть не раз на тиждень, а раз на місяць у форматі тренінгів упродовж цілого дня. Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу, а також розумітимуть, чим кожен і кожна може бути корисним/корисною в захисті країни. Навчання відбуватиметься в   міжшкільних осередках , які будуть оснащені сучасним обладнанням. У Міністерстві освіти і науки вже розробили й затвердили   нову навчальну програму “Захисту України” , яка описує оновлений зміст та ідею курсу, а за літо   планують навчити вчителів. Редакція “НУШ” поспілкувалася з міністром освіти і науки України   Оксеном Лісовим  та народною депутаткою і співавторкою програми   Інною Совсун   про основні зміни в курсі “Захист України”, зокрема: чим зумовлена поява нової програми; які теми вивчатимуть учні; скільки буде міжшкільних осередків; як готують вчителів до викладання оновл...

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників

  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/6887-22 від 22 червня 2022 року Керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних (військових) адміністрацій Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників Шановні колеги! Введення в Україні воєнного стану позначилося на освітній галузі, зокрема дошкільній. Чимало закладів дошкільної освіти (далі — ЗДО) відновили діяльність і почали працювати у звичному режимі. Є заклади, які працюють дистанційно, приймають тимчасово переміщених осіб тощо. У зв’язку з воєнним часом з урахуванням міграції населення виникають побоювання щодо скорочення мережі закладів (груп) та скорочень чисельності персоналу. З урахуванням статей 19, 37—39  Закону України «Про дошкільну освіту» , просимо забезпечити реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, сприяти збереженню та розвитку мережі ЗДО (груп) всіх типів та форм власності відповідно до потреб нас...