Перейти до основного вмісту

Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України

      На виконання пункту 3 резолюції Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Стефанишиної О. від 14.06.2022 № 14848/0/1-22, з метою надання комплексної допомоги особам, які у зв’язку з війною постраждали від насильства, зокрема сексуального, Міністерство освіти і науки України просить із залученням органів місцевого самоврядування та у співпраці із міжнародними та громадськими організаціями в межах компетенції провести профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу та забезпечити соціально-психологічну підтримку особам, постраждалим від війни і насильства, пов’язаного зі збройною агресією російської федерації на території України. Коли на початку повномасштабної війни в медіа почали з’являтися повідомлення про випадки зґвалтувань окупантами, в масштаб проблеми було складно повірити. Жінки та чоловіки, люди похилого віку, діти й навіть немовлята - свідчення очевидців та постраждалих показують, що ніхто не застрахований від ризику сексуального насильства. Будь-яке сексуальне насильство - є воєнним злочином, порушенням законів та звичаїв війни. Як і за решту порушень норм міжнародного права, за сексуальне насильство передбачена відповідальність. Її призначають за результатами МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИпр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, тел. (044) 481-32-21, факс (044) 481-47-96 E-mail: mon@mon.gov.ua, код ЄДРПОУ 38621185 розгляду судових справ у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі, створеними трибуналами або національним судом України. Саме тому важливо фіксувати злочини, свідками чи постраждалими від яких стали учасники освітнього процесу та збирати максимум доказів для притягнення винних до відповідальності. В цьому випадку варто зробити наступне: • звернутися за медичною допомогою для фіксації стану здоров’я до медичного закладу (103); • повідомити про злочин Нацполіцію (102), Генеральну прокуратуру (0 800 507 001) або Урядову гарячу лінію (15 47); • зафіксувати злочин та можливих свідків: описати обставини, місце (адреса чи позначка на карті), дату й час злочину, ПІБ, дату народження та контакти постраждалої особи, детальну інформацію про злочинців (кількість, якщо відомо — імена й посади, наявність зброї, про що розмовляли між собою тощо), інформацію про схожі випадки у вашій місцевості, завдану шкоду, контакти свідків, фото/відео з місця подій. Якщо потерпілі перебувають на тимчасово окупованій території і не мають змоги звернутися до уповноважених органів влади — можна повідомити про злочин Офіс Генерального прокурора телефоном (096 755 02 40) або електронною поштою (conflict2022.ua@gmail.com). Передати інформацію для подальшого розслідування можна: • на сайті Офісу Генерального прокурора України; • через телеграм-боти: @stop_russian_war_bot або @war_crime_bot. Сексуальне насильство нерідко стає сильною психологічною травмою для постраждалих, тому важливо звертатися й за психологічною допомогою. Таку допомогу можна отримати за телефоном Урядової гарячої лінії (15 47), Національної гарячої лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації (116 123), безпосередньо у закладі освіти від практичного психолога чи соціального педагога. Вчасна й професійна психологічна допомога може запобігти подальшому травмуванню та розвитку депресії у постраждалих. На сайті Міністерства освіти і науки України розміщені актуальні матеріали, відео та анімації для батьків, учителів та дітей щодо запобігання сексуальному насильству. Ресурс доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/aktualni-materiali-shodo-psihologichnoyipidtrimki-ta-zahistu-ditej-vid-seksualnogo-nasilstva-v-interneti https://mon.gov.ua/ua/news/stop_sexting-privatnist-v-interneti-pid-chasvijni На вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» створено сторінку «Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій», яка постійно оновлюється за покликанням: https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichnarobota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/ Пропонуємо для використання кращі практики психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів, надання соціально-психологічної допомоги постраждалим від насильства та торгівлі людьми за покликанням: https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichnarobota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/krashchipraktyky-psykholoho-pedahohichnoho-suprovodu-ta-pidtrymky-uchasnykivosvitn-oho-protsesu-v-umovakh-voiennykh-diy-i-zbroynykh-konfliktiv-nadanniasotsial-no-psykholohichnoi-dopomohy-postrazhda/ Заступник Міністра Віра РОГОВА

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

“Оновлений “Захист України” формуватиме в дітей оборонну свідомість” – усе, що треба знати про зміни у викладанні курсу та підготовку вчителів

З вересня 2024 року учні 10–11–х класів вивчатимуть “Захист України” зовсім по-іншому. Уроки будуть не раз на тиждень, а раз на місяць у форматі тренінгів упродовж цілого дня. Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу, а також розумітимуть, чим кожен і кожна може бути корисним/корисною в захисті країни. Навчання відбуватиметься в   міжшкільних осередках , які будуть оснащені сучасним обладнанням. У Міністерстві освіти і науки вже розробили й затвердили   нову навчальну програму “Захисту України” , яка описує оновлений зміст та ідею курсу, а за літо   планують навчити вчителів. Редакція “НУШ” поспілкувалася з міністром освіти і науки України   Оксеном Лісовим  та народною депутаткою і співавторкою програми   Інною Совсун   про основні зміни в курсі “Захист України”, зокрема: чим зумовлена поява нової програми; які теми вивчатимуть учні; скільки буде міжшкільних осередків; як готують вчителів до викладання оновл...

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників

  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/6887-22 від 22 червня 2022 року Керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних (військових) адміністрацій Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників Шановні колеги! Введення в Україні воєнного стану позначилося на освітній галузі, зокрема дошкільній. Чимало закладів дошкільної освіти (далі — ЗДО) відновили діяльність і почали працювати у звичному режимі. Є заклади, які працюють дистанційно, приймають тимчасово переміщених осіб тощо. У зв’язку з воєнним часом з урахуванням міграції населення виникають побоювання щодо скорочення мережі закладів (груп) та скорочень чисельності персоналу. З урахуванням статей 19, 37—39  Закону України «Про дошкільну освіту» , просимо забезпечити реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, сприяти збереженню та розвитку мережі ЗДО (груп) всіх типів та форм власності відповідно до потреб нас...