Перейти до основного вмісту

Малокомплектні школи, оплата за простій та інші важливі теми змін у порядку розподілу освітньої субвенції

 5 березня 2024 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, а також до формул її розподілу.

Про це повідомило Міністерство освіти і науки України.

Як зазначили в МОН, відповідне рішення ухвалили для приведення цих документів у відповідність до Закону України “Про Державний бюджет на 2024 рік” і підвищення ефективності шкільної мережі та якості освіти.

  • Так, розподіл освітньої субвенції на поточний рік здійснили без урахування додаткових годин навчального плану на окремі предмети, факультативні курси, індивідуальні заняття тощо та із застосуванням понижувального коефіцієнта 0,89.
  • Крім того, у 2024 році для бюджетів територіальних громад застосували розрахункову наповнюваність класів, визначену на 2022 рік.
  • Згідно з рішенням Уряду, розподіл освітньої субвенції для всіх закладів освіти тепер здійснюватиметься на основі кількості учнів станом на 1 жовтня року, що передує плановому бюджетному періоду. Крім того, він відбуватиметься з урахуванням агрегованої кількості інклюзивних класів (до двох учнів у такому класі).
  • З 1 вересня 2025 року Кабмін також планує не дозволяти фінансування коштом субвенції закладів освіти, у яких навчається менш як 45 учнів і учениць (винятком є початкові школи). А з 2026 року відповідна ініціатива має поширитися на малокомплектні ЗЗСО з менш ніж 60 учнями.
  • Згідно з рішенням Уряду, педагогам ЗЗСО та фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів збільшили розміри сум простою. Зокрема, до їх розрахунку додали дні відпустки з огляду на середньомісячну заробітну плату вчителя, а також матеріальну допомогу на оздоровлення. Щоб отримувати кошти освітньої субвенції на оплату простою, вчителів і фахівців ІРЦ, розпорядники субвенції за бюджетами ОТГ мають до 10 числа кожного місяця подавати відомості про кількість таких педагогічних працівників.
  • Зміни, внесені до Порядку розподілу освітньої субвенції, також увідповіднили чинним сьогодні нормами Бюджетного кодексу України. Зокрема, з переліку напрямів, на які можна спрямувати залишки коштів, прибрали норму про створення безпечних умов у ЗЗСО, що стосувалася пандемії COVID-19, і норму про проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, стипендії тощо.
  • Щодо приватних шкіл, то до розрахунку освітньої субвенції цьогоріч включили тільки ті, які подали свої дані до програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” та налічують понад 25 учнів (крім початкових шкіл). Для них обсяг коштів розподілять протягом I кварталу 2024 року, а в разі зміни кількості учнів більш ніж на 10% субвенцію перерозподілятимуть щоквартально.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

12 грудня 2024 грудня відбулася нарада керівників центрів професійного розвитку педагогічних працівників області

Керівники 22 центрів професійного розвитку педагогічних працівників області на нараді онлайн 12 грудня мали змогу ознайомитися із основними положеннями нового Закону України   «Про дошкільну освіту». З відповідними роз’ясненнями виступила завідувач відділу дошкільної освіти Вінницької академії безперервної освіти Людмила Молошнюк. У своєму виступі вона зупинилася на окремих новаціях Закону, зокрема, на типах закладів, повноваженнях місцевої влади , автономії закладів щодо обрання навчальної програми, форм роботи з вихованцями тощо. Закон набирає чинності з 01 січня 2025 року, однак ще триває велика робота по розробці цілої низки нормативних актів. Освітяни домовилися про майбутні зустрічі з цього приводу. З початком роботи закладів освіти області над програмою удосконалення соціально-емоційних   навичок «Зерна» присутніх поінформувала завідувач відділу початкової освіти Олена Лесіна.

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Платформа JustClass

        В Україні запустили платформу  JustClass , на якій вчителі зможуть безкоштовно задавати домашні завдання онлайн. Для цього педагог має обрати завдання з бази, що налічує 1500 інтерактивних вправ, і надіслати учням згенероване посилання.         JustClass  автоматично перевіряє й оцінює виконані домашні завдання та зберігає оцінки в особистому кабінеті вчителя й учнів. Користуючись   JustClass , педагоги можуть перетворити домашні роботи на захопливу гру онлайн. Кожна вправа містить аудіо, відео, фото та цікаву інформацію, яка занурює учнів в освітній процес. Така гейміфікація допомагає краще засвоїти шкільну програму й отримати задоволення від навчання.      Крім того  JustClass  допомагає припинити списування в класі. Вчителі можуть встановити дедлайн і час на виконання домашніх завдань, щоб учні не встигали шукати правильні відповіді в інтернеті або радитися з...