Перейти до основного вмісту

Українські вчителі зможуть отримати підтримку супервізорів

  В українських школах надаватимуть професійну підтримку та допомогу вчителям у сфері середньої освіти.

Відповідний проєкт Порядку, що передбачає процедуру здійснення супервізії, розроблений Міністерством освіти і науки.

Метою проведення супервізії є здійснення комплексу заходів із професійної підтримки та допомоги шкільним учителям за вимогами професійних і освітніх стандартів.

Очікується, що основними завданнями супервізії стане сприяння у дотриманні вчителями професійного стандарту, професійне консультування за результатами аналізу професійної діяльності вчителя, професійна допомога у запобіганні та подоланні професійних труднощів.

Також під час супервізії здійснюватиметься допомога у визначенні індивідуальних професійних потреб учителів та мотивація до професійного розвитку.

Основними методами супервізії є бесіда, консультування, спостереження, опитування, самооцінювання та аналіз документів.

Водночас результати проведення супервізії не можуть бути підставою будь-яких дисциплінарних стягнень для супервізанта.

Супервізором може бути педагогічний працівник, науково-педагогічний, науковий працівник закладів освіти різних рівнів, наукових та науково-дослідницьких установ, інших установ та організацій, а також інші особи з педагогічною освітою. 

Супервізор повинен мати вищу освіту, не менше п'яти років педагогічного стажу, не менше одного року практичного досвіду навчання та освіти дорослих, а також сертифікат, що підтверджує навчання протягом останніх трьох років за програмою підготовки супервізорів.

Супервізія відбуватиметься за ініціативою вчителів, адміністрації школи, органу батьківського самоврядування, органу управління освітою, але виключно за згодою сторін.

Замовник, отримувач послуг та супервізор укладають договір супервізії.

Супервізія здійснюється за узгодженим планом та графіком, які є невід'ємною частиною договору супервізії.

Планується, що супервізія може бути індивідуальною і груповою (від 2 до 10 супервізантів).

Супервізія може здійснюватися очно, дистанційно, очно-дистанційно.

Громадське обговорення проєкту Порядку надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам триватиме до 20 березня. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються на e-mail: nataliia.kliasen@mon.gov.ua.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

12 грудня 2024 грудня відбулася нарада керівників центрів професійного розвитку педагогічних працівників області

Керівники 22 центрів професійного розвитку педагогічних працівників області на нараді онлайн 12 грудня мали змогу ознайомитися із основними положеннями нового Закону України   «Про дошкільну освіту». З відповідними роз’ясненнями виступила завідувач відділу дошкільної освіти Вінницької академії безперервної освіти Людмила Молошнюк. У своєму виступі вона зупинилася на окремих новаціях Закону, зокрема, на типах закладів, повноваженнях місцевої влади , автономії закладів щодо обрання навчальної програми, форм роботи з вихованцями тощо. Закон набирає чинності з 01 січня 2025 року, однак ще триває велика робота по розробці цілої низки нормативних актів. Освітяни домовилися про майбутні зустрічі з цього приводу. З початком роботи закладів освіти області над програмою удосконалення соціально-емоційних   навичок «Зерна» присутніх поінформувала завідувач відділу початкової освіти Олена Лесіна.

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Платформа JustClass

        В Україні запустили платформу  JustClass , на якій вчителі зможуть безкоштовно задавати домашні завдання онлайн. Для цього педагог має обрати завдання з бази, що налічує 1500 інтерактивних вправ, і надіслати учням згенероване посилання.         JustClass  автоматично перевіряє й оцінює виконані домашні завдання та зберігає оцінки в особистому кабінеті вчителя й учнів. Користуючись   JustClass , педагоги можуть перетворити домашні роботи на захопливу гру онлайн. Кожна вправа містить аудіо, відео, фото та цікаву інформацію, яка занурює учнів в освітній процес. Така гейміфікація допомагає краще засвоїти шкільну програму й отримати задоволення від навчання.      Крім того  JustClass  допомагає припинити списування в класі. Вчителі можуть встановити дедлайн і час на виконання домашніх завдань, щоб учні не встигали шукати правильні відповіді в інтернеті або радитися з...