“Перезавантаження реформи “НУШ””: які рішення допоможуть покращити впровадження оновленого Державного стандарту в 5-6 класах
Запровадження реформи “Нова українська школа” в 5, 6 і 7 пілотних класах супроводжується складнощами. Крім того, цей процес відбувається в період повномасштабної війни, що створює низку нових викликів для всіх учасників освітнього процесу.
Аби визначити основні проблеми та шляхи впровадження Державного стандарту базової середньої освіти, узагальнити інформацію про поточний стан реформи, проблемні питання й сформувати рекомендації щодо їх вирішення, фахівці Аналітичного центру Університету Грінченка “ОсвітАналітика” підготували аналітичну записку “Перезавантаження реформи “Нова українська школа”: упровадження нового змісту базової середньої освіти”.
Ознайомитися з повним текстом документа можна за посиланням.
Крім того, раніше ми публікували перелік наскрізних проблем впровадження реформи “НУШ” у 2021–2023 роках. Ознайомитися з ним можна тут.
Зокрема, для більш послідовного впровадження нового Державного стандарту й полегшення процесу переходу для українських вчителів освітні експерти пропонують:
- удосконалити процедуру надання грифу модельним навчальним програмам і матеріалам до них (наприклад, застосувати конструктор навчальних програм);
- розробити для педагогів інтерактивні навчальні матеріали, посібники, набори різнорівневих завдань, вправ тощо;
- створити інтегровані курси природознавства (Science);
- узгодити модельні навчальні програми й підручники з предметів природничої освітньої галузі та скоротити теоретичну частину матеріалу;
- переглянути модельні навчальні програми громадянської та історичної галузі для 5–6 та 7–9 класів;
- включити до модельних навчальних програм математичної освітньої галузі основи логіки, розвиток просторового мислення тощо;
- зменшити кількість творів для вивчення з української та зарубжіної літератури, аби дати можливість учням і ученицям здійснювати глибинний аналіз кожного твору.
Коментарі
Дописати коментар