Перейти до основного вмісту

“Перезавантаження реформи “НУШ””: які рішення допоможуть покращити впровадження оновленого Державного стандарту в 5-6 класах

 Запровадження реформи “Нова українська школа” в 5, 6 і 7 пілотних класах супроводжується складнощами. Крім того, цей процес відбувається в період повномасштабної війни, що створює низку нових викликів для всіх учасників освітнього процесу.

Аби визначити основні проблеми та шляхи впровадження Державного стандарту базової середньої освіти, узагальнити інформацію про поточний стан реформи, проблемні питання й сформувати рекомендації щодо їх вирішення, фахівці Аналітичного центру Університету Грінченка “ОсвітАналітика” підготували аналітичну записку “Перезавантаження реформи “Нова українська школа”: упровадження нового змісту базової середньої освіти”.

Ознайомитися з повним текстом документа можна за посиланням.

Крім того, раніше ми публікували перелік наскрізних проблем впровадження реформи “НУШ” у 2021–2023 роках. Ознайомитися з ним можна тут.

Зокрема, для більш послідовного впровадження нового Державного стандарту й полегшення процесу переходу для українських вчителів освітні експерти пропонують:

  • удосконалити процедуру надання грифу модельним навчальним програмам і матеріалам до них (наприклад, застосувати конструктор навчальних програм);
  • розробити для педагогів інтерактивні навчальні матеріали, посібники, набори різнорівневих завдань, вправ тощо;
  • створити інтегровані курси природознавства (Science);
  • узгодити модельні навчальні програми й підручники з предметів природничої освітньої галузі та скоротити теоретичну частину матеріалу;
  • переглянути модельні навчальні програми громадянської та історичної галузі для 5–6 та 7–9 класів;
  • включити до модельних навчальних програм математичної освітньої галузі основи логіки, розвиток просторового мислення тощо;
  • зменшити кількість творів для вивчення з української та зарубжіної літератури, аби дати можливість учням і ученицям здійснювати глибинний аналіз кожного твору.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

“Оновлений “Захист України” формуватиме в дітей оборонну свідомість” – усе, що треба знати про зміни у викладанні курсу та підготовку вчителів

З вересня 2024 року учні 10–11–х класів вивчатимуть “Захист України” зовсім по-іншому. Уроки будуть не раз на тиждень, а раз на місяць у форматі тренінгів упродовж цілого дня. Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу, а також розумітимуть, чим кожен і кожна може бути корисним/корисною в захисті країни. Навчання відбуватиметься в   міжшкільних осередках , які будуть оснащені сучасним обладнанням. У Міністерстві освіти і науки вже розробили й затвердили   нову навчальну програму “Захисту України” , яка описує оновлений зміст та ідею курсу, а за літо   планують навчити вчителів. Редакція “НУШ” поспілкувалася з міністром освіти і науки України   Оксеном Лісовим  та народною депутаткою і співавторкою програми   Інною Совсун   про основні зміни в курсі “Захист України”, зокрема: чим зумовлена поява нової програми; які теми вивчатимуть учні; скільки буде міжшкільних осередків; як готують вчителів до викладання оновл...

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників

  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/6887-22 від 22 червня 2022 року Керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних (військових) адміністрацій Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників Шановні колеги! Введення в Україні воєнного стану позначилося на освітній галузі, зокрема дошкільній. Чимало закладів дошкільної освіти (далі — ЗДО) відновили діяльність і почали працювати у звичному режимі. Є заклади, які працюють дистанційно, приймають тимчасово переміщених осіб тощо. У зв’язку з воєнним часом з урахуванням міграції населення виникають побоювання щодо скорочення мережі закладів (груп) та скорочень чисельності персоналу. З урахуванням статей 19, 37—39  Закону України «Про дошкільну освіту» , просимо забезпечити реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, сприяти збереженню та розвитку мережі ЗДО (груп) всіх типів та форм власності відповідно до потреб нас...