Освітні програми, які використовують українські педагоги й педагогині в середній школі, необхідно переглянути й значною мірою “перебудувати” під систему цінностей “Нової української школи”. Над чим, зокрема, зараз активно працює Директорат шкільної освіти МОН.
Про це в інтерв’ю порталу “Українська правда життя” розповів міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
“Необхідність продовження реформи “НУШ”, яку розпочали попередні міністри, Лілія Гриневич та Анна Новосад, – одна із тих речей, що мотивувала мене зайти в МОН”, – зазначив міністр.
Однак, за його словами, наразі помітне відставання у впровадженні “НУШ” у базовій середній школі. Воно, зокрема, спричинене відсутністю програм підвищення кваліфікації для вчителів. Адже педагоги не отримали необхідної підготовки для реалізації реформи.
Так, за даними дослідження ““Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження”, яке здійснила ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, наразі 45% вчителів 5–6-х класів не можуть пояснити іншим суть “НУШ”.
Як зазначив Оксен Лісовий, одна із причин такої ситуації й викликів, які постали перед оновленням системи української освіти, – відсутність повноцінного фінансування реформи під час повномасштабної війни в Україні.
Щоправда, він також наголосив, що зрушення в цьому питанні вже відбулися, адже минулого року, попри складну ситуацію, державі вдалося відновити освітню субвенцію як на реалізацію “НУШ”, так і на всі супутні потреби (навчання вчителів, друк підручників тощо). А в деяких напрямах навіть збільшити розмір фінансування, що, зокрема, сприятиме надолуженню втрат.
“Минулого року при перегляді бюджету виділили додаткове фінансування на шкільну дидактику й мультимедійне обладнання. Зараз вчителі проходять навчання, закуповується обладнання, друкуються підручники”, – додав Оксен Лісовий.
Коментарі
Дописати коментар