Перейти до основного вмісту

“НУШ” – найбільше досягнення й невдача за рік – Оксен Лісовий

 Освітні програми, які використовують українські педагоги й педагогині в середній школі, необхідно переглянути й значною мірою “перебудувати” під систему цінностей “Нової української школи”. Над чим, зокрема, зараз активно працює Директорат шкільної освіти МОН.

Про це в інтерв’ю порталу “Українська правда життя” розповів міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.

“Необхідність продовження реформи “НУШ”, яку розпочали попередні міністри, Лілія Гриневич та Анна Новосад, – одна із тих речей, що мотивувала мене зайти в МОН”, – зазначив міністр.

Однак, за його словами, наразі помітне відставання у впровадженні “НУШ” у базовій середній школі. Воно, зокрема, спричинене відсутністю програм підвищення кваліфікації для вчителів. Адже педагоги не отримали необхідної підготовки для реалізації реформи.

Так, за даними дослідження ““Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження”, яке здійснила ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, наразі 45% вчителів 5–6-х класів не можуть пояснити іншим суть “НУШ”.

Як зазначив Оксен Лісовий, одна із причин такої ситуації й викликів, які постали перед оновленням системи української освіти,  відсутність повноцінного фінансування реформи під час повномасштабної війни в Україні.

Щоправда, він також наголосив, що зрушення в цьому питанні вже відбулися, адже минулого року, попри складну ситуацію, державі вдалося відновити освітню субвенцію як на реалізацію “НУШ”, так і на всі супутні потреби (навчання вчителів, друк підручників тощо). А в деяких напрямах навіть збільшити розмір фінансування, що, зокрема, сприятиме надолуженню втрат.

“Минулого року при перегляді бюджету виділили додаткове фінансування на шкільну дидактику й мультимедійне обладнання. Зараз вчителі проходять навчання, закуповується обладнання, друкуються підручники”,  додав Оксен Лісовий.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

“Оновлений “Захист України” формуватиме в дітей оборонну свідомість” – усе, що треба знати про зміни у викладанні курсу та підготовку вчителів

З вересня 2024 року учні 10–11–х класів вивчатимуть “Захист України” зовсім по-іншому. Уроки будуть не раз на тиждень, а раз на місяць у форматі тренінгів упродовж цілого дня. Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу, а також розумітимуть, чим кожен і кожна може бути корисним/корисною в захисті країни. Навчання відбуватиметься в   міжшкільних осередках , які будуть оснащені сучасним обладнанням. У Міністерстві освіти і науки вже розробили й затвердили   нову навчальну програму “Захисту України” , яка описує оновлений зміст та ідею курсу, а за літо   планують навчити вчителів. Редакція “НУШ” поспілкувалася з міністром освіти і науки України   Оксеном Лісовим  та народною депутаткою і співавторкою програми   Інною Совсун   про основні зміни в курсі “Захист України”, зокрема: чим зумовлена поява нової програми; які теми вивчатимуть учні; скільки буде міжшкільних осередків; як готують вчителів до викладання оновл...

МОН затвердило рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН   затвердило   шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за   покликанням . Також можна скористатися таблицями у форматі Excel  тут  і  тут . Учні можуть перезараховувати оцінки з предметів, спільних для обох країн. Решту предметів (українознавчий компонент) вони можуть вивчати відповідно до  модифікованих (скорочених) програм  і проходити оцінювання дистанційно. Раніше для учнівства була можливість перезараховувати оцінки, проте школи не мали чітких рекомендацій для їхнього переведення. Як працюватиме нова система? Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав/-ла оцінку «добре» (dobry) з математики в Польщі, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку «8» з математики або алгебри / геометрії. Якщо моделі оцінювання відрізняються,...

Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників

  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/6887-22 від 22 червня 2022 року Керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних (військових) адміністрацій Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників Шановні колеги! Введення в Україні воєнного стану позначилося на освітній галузі, зокрема дошкільній. Чимало закладів дошкільної освіти (далі — ЗДО) відновили діяльність і почали працювати у звичному режимі. Є заклади, які працюють дистанційно, приймають тимчасово переміщених осіб тощо. У зв’язку з воєнним часом з урахуванням міграції населення виникають побоювання щодо скорочення мережі закладів (груп) та скорочень чисельності персоналу. З урахуванням статей 19, 37—39  Закону України «Про дошкільну освіту» , просимо забезпечити реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, сприяти збереженню та розвитку мережі ЗДО (груп) всіх типів та форм власності відповідно до потреб нас...